Gierige Hollanders - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Gierige Hollanders - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Gierige Hollanders

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zo, even een snelle update, want het is al laat, omdat ik nog wilde douchen. Dat is een beetje een nieuwe gewoonte geworden om twee keer per dag te douchen. Maar dat zou jij ook doen! Als het zo warm zou zijn, en vies, en plakkerig, vooral in de metro. Ik hoop dus op een kort verhaal, maar ik weet nog niet of dat gaat lukken. Mijn voeten doen namelijk alweer zeer en dat is meestal een teken dat we weer veel gelopen hebben.

De dag begon zoals gewoon is geworden. Koud (vanwege de airco die pa en ma weer aandoen 's ochtends) en eigenlijk te vroeg (normaal zou ik op een vrije dag nooit zo vroeg wakker zijn) en daarna ontbijt en de gewoonlijke blablabla.Het plan was dat Tanja en ik vandaag zouden gaan shoppen en muti und vati ook zelf soho en greenwich village zouden ontdekken.

Maar eerst gingen we samen met de metro naar het WTC terrein. Eigenlijk zie je er vrij weinig. Het is een bouwplaats op het moment en daar staan een hoog hek omheen waar je niks doorheen kunt zien. Het is vooral het idee en je verbeelding die het indrukwekkend maken. Hierna hebben we pa en ma toedeloe gezwaaid en zijn we zelf op de metro gestapt.

En het ging helemaal goed, we kwamen heelhuids aan op 4th W. Daar, vooral in greenwich village zijn we rond gaan lopen. En hebben we in perry street het huis van Carrie (Sex and the City) gezien en op de hoek van Bedford en Grove het huis van Monica en Rachel (Friends), dat in het echt veel kleiner en lager en alles is. We hebben het vlees nog zien hangen in het meatpacking district en hebben bij de magnolia bakery twee cupcakes gehaald. Wat je vooral veel zag in deze groene en engels aandoenende wijk zag, waren homo's, honden (ja ook fashion winkels zodat je kleine viervoetige vriend elke dag een andere outfit aan kan!) en bomen (waar dan weer opstond: please protect this tree. Let your dog litter on the curb....
zo dus: http://farm4.static.flickr.com/3257/2590650468_42f49a2c83.jpg ).

Daarna zijn we op zoek gegaan naar het echte shopwerk. We zijn over broadway richting soho gaan lopen en zijn alleen gestopt voor een drankje en frozen yogurt. Urban Outfitters, Topshop, Zara, Gap, Amsterdam, een aantal sieraden winkeltjes, toeristenwinkeltjes en zonnebrillen en boekjes winkeltjes hebben we onder andere gehad maar het meeste was echt belachelijk duur en we zijn vooral geslaagd bij Amsterdam (hoe kan het ook anders) en in de sale bij Zara heb ik ook nog een leuk rokje gevonden. Ook zijn we nog bij de Abercrombie en Fitch langs geweest, maar die rij die daar stond ging om het hoekje en aangezien we een beetje blut waren en in tijdnood zaten, zijn we niet naar binnen geweest.

Maar eigenlijk wilden we alle twee ook nog heel graag een I (heart) NY trui/t-shirt. We hadden ze al gezien voor 15 dollar maar overal waar we ze tegen kwamen waren ze opeens 20 dollar. Dus gingen we terug naar de plek waar we dachten dat we ze goedkoper konden krijgen. TImes Square. De eerste daar was ook 20, die erna ook. We waren bijna zover dat we ons gewonnen gaven en er 20 dollar voor neer gingen leggen tot we bij een stalletje aan de overkant van de andere kwamen, waar ze dus wel maar 15 dollar waren. Yeey. Ik heb nu ook een leuke donkergrijze hoodie.

Maar toen waren we dus op Times Square. Dus werden we nog aangesproken of we niet een of andere show bij wilden wonen. HIj stelde zich zelfs heel netjes voor, hij heette JIm. Gezellig hea?

Laat er nou toevallig een enorme M&M winkel zitten op Times Square. Jazeker, met alleen maar M&M spullen. Daar moesten we natuurlijk even heen. Sokken, tassen, portemonnee's pennen, rompertjes, t-shirts, paraplu's, you name it, they got it, met M&M's erop. En ook een hele lange muur met allemaal buizen met verschillende M&M kleurtjes. 13 dollar voor een pound van die M&M's. Wij waren blut, maar toch wilde ik nog heel graag wat van die M&M's, dus deden we echt 10 m&,m's in een zakje en hoopten we maar dat een pound heel erg veel was. Dat was ook zo, want ons zakje kostte 71 cent. Gelukkig zit er in Orlando ook een M&M world.

Met 6 tassen kwamen uiteindelijk weer in het hotel waar muti und vati ook waren. Na de verhalen uitgewisseld te hebben (zij hadden ook in greenwich village, het meatpacking district en soho rondgelopen, maar hadden een stuk minder geshopt. Ze zijn er wel nog op aangesproken dat ze te weinig fooi gaven. Haha, de fooi zat bij ons al in het bedrag. Dat was ook minder wat het was best veel fooi.) en het erover eens waren dat we allemaal pijn in onze voeten hadden, besloten we niet ver meer te reizen en naar de black duck bij het metro station te gaan. Eenmaal daar zagen we Tiffin Wallah, en dat zag er leuker uit en was goedkoper en het was helemaal vegetarisch dus zijn we daar gaan eten. Indiaas, heel toepasselijk want volgens mij zitten we wel in de indiase buurt. De man van het restaurant heeft ons even aangewezen wat we moesten nemen en we hebben ook echt heel lekker gegeten. Allemaal verschillende dingetjes uitgeprobeerd.

Aangezien we nu niet helemaal terug hoefden te reizen naar het hotel hadden we tijd over. Dus zijn we met de metro naar de 2nd avenue in east village gegaan waar muti und vati overdag al waren geweest en terrasjes hadden gezien. Het was er erg druk en gezellig maar terrasjes viel een beetje tegen. Vooral ook omdat Tan en ik nog geen 21 zijn en we echte bars niet echt in kunnen. Uiteindelijk zijn we bij een wine bar terecht gekomen en heb ik nog een lekker sinaasappelsapje op. Haha.

We moesten ook weer met de metro terug maar dat ging niet helemaal vlekkevloos. Een mevrouw was de deuren open aan het houden en zo de metro tegen aan het houden waardoor ma, pa en ik nog snel in de metro konden, maar Tanja stond nog buiten. Ik probeerde nog duidelijk te maken dat we op haar zouden wachten bij het volgende station.
Eenmaal op dat volgende station zijn we opgesplits omdat Tanja niet in de eerstvolgende trein zat, mieke naar ons huis-station, voor als ze daar zou uitstappen, papa en ik bleven op dat volgende station voor als ze daar zou uitstappen. Maar Tanja zat niet in die trein dus ben ik in de trein terug gesprongen om te kijken of ze op het vorige station wachtte. Ondertussen werd ik nog aangesproken door twee mannen die zich afvroegen of ik niet het zusje was van een meisje dat ze gisteravond in het meatpacking district op de foto hadden gezet vanwege hun schoenenreportage. Nee, dat ben ik niet geweest, want vandaag was pas de eerste keer dat ik daar kwam. Een van die twee mannen stapte op dezelfde metro als ik, dus daar even mee gepraat, over Nederland-Spanje en wat ik eigenlijk in New York deed (ik ben met familie maar op het moment ben ik mijn nichtje kwijt. en toen sprong ik de trein uit.) Tanja was ook niet meer daar, dus ben ik weer via buiten (hopen dat mijn pas het deed want er moeten 18 minuten tussen inchecken zitten) maar papa en tanja stonden op het ovlgende station op mij te wachten en samen zijn we naar 28 street gegaan waar mama stond. Eind goed al goed.
Het is niet kort geworden. Helaas. Morgen naar Washington en dan krijgen jullie ook een foto. Toedels.

P.S. Liedjes die ik vandaag heb gehoord:
OMG - usher volgens mij
Don't stop believing - glee
jay-z en alicia keys - empire state of mind
en verder echt vrij weinig. Sorry folks!

  • 08 Augustus 2010 - 21:18

    Manjaaa:

    Haaaa lieve lieve schat!
    Klinkt als een heerlijk shopdagje. Ben wel benieuwd wat voor show dat nou was, waarvoor jullie zijn uitgenodigd..
    je komt al bijna thui-huis!!
    Dikke kus voor mams paps tanja en jezelf :D

  • 09 Augustus 2010 - 02:22

    Sanne :

    Het probleem was, dat we wegliepen en alletwee zeiden; weet jij nou waar hij het precies over had?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Jaaa! Het is weer tijd voor een nieuw avontuur. Lucky bastards die nog steeds zijn geabonneerd op deze waarbenjij.nu kunnen weer lekker meelezen wat ik deze keer in India en Nepal ga beleven. Ik ga in ieder geval met twee vriendinnetjes die sommigen van jullie waarschijnlijk al zijn tegengekomen bij de verhaaltjes uit Indonesie want daar zijn Sas en ik deze twee tegengekomen! Ik heb het natuurlijk over Sieske en Tessie! Bijna twee maanden gaan we naar India en Nepal en we hebben er heel veel zin in. Het holi feestje dat we al hebben bezocht was in ieder geval al een groot succes dus daar in India zal het ook wel goed komen! ------------------------------------------------------- Aangezien ik eigenlijk pas in de USA die-hard ben begonnen met deze blog bijhouden hebben jullie heel wat jaartjes gemist. Ik weet dat toen ik 0 jaar was ik met mijn ouders naar Frankrijk ben geweest, natuurlijk geen herinnering meer daaraan, maar ik ben er geweest! Later zijn we nooit meer in de zomervakantie naar Frankrijk gegaan. Mijn ouders hebben er nog al een hekel aan dat land, of beter, niet aan het land maar aan de mensen die er wonen. Blijkbaar zijn we in dat jaar erna naar Engeland geweest, maar aangezien ik die hele vakantie in de buggy heb gezeten, weet ik daar ook niks meer van. Latere jaren zijn we vaak naar Italie en Spanje geweest. Maar we hebben ook een rondje rond de oostzee gemaakt, zijn naar Kroatië gereden, met het vliegtuig naar onder andere Sint Petersburg en Boedapest en ben ik zelf, toen ik daar oud genoeg voor was, naar London, Spanje en Italie geweest. Deze blog dateert uit de tijd toen we een geweldige roadtrip-achtige vakantie in Amerika gingen maken met Tanja en mijn ouders en ook ben ik zes maanden naar Australie, Nieuw-Zeeland en Indonesie geweest samen met Sas! (zie sanensas.waarbenjij.nu)

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 20594

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 25 Januari 2015

Buenos Aires

29 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

India en Nepal

12 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

The land of "Yes we can!"

21 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Spanje

01 Juni 2009 - 01 Juni 2009

Pinkpop

Landen bezocht: