RIVERSIDE M*THERF*CKER! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu RIVERSIDE M*THERF*CKER! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

RIVERSIDE M*THERF*CKER!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Op request:
de liedjes die ik de afgelopen dagen in mijn hoofd heb gehad (Niet letterlijk wat jullie wilden, maar the best I can do want echt liedjes hebben we niet veel gehoord. Veel liftmuziek en jazz. Leuke liedjes hebben ze bij starbucks, maar daar zijn we niet zo vaak.).

1. Ofcourse, Jay-Z en Alicia Keys met Empire State of Mind. Ook gehoord hier.
2. JLO- Jenny from the block, vanwege het zinnetje; FROM THE BRONX!
3. La Cucaracha (lalalalalala), omdat we een kakkerlak op de straat zagen
4. Riverside -sidney samso, omdat we op riverside drive waren
5. Copacobana (vanwege het her name was lola), want we zagen een reclame voor marc jacob's lola op een taxi
6. Spicegirls - Wannabe, want die kwamen we tegen in madame tussauds
7. Miley Cyrus - Party in the USA, obvious
8. The lonely Island - I'm on a boat, op de boot naar Martha's Vineyard en rond Manthattan
9. Christina Aguilera - Carwash, onderweg, hoe vaak je zo'n ding wel niet tegen komt...
10. Timbaland ft. Justin Timberlake - Carry Out, omdat ze erin zeggen 'drive thru', vooral Tanja
11. Can't Touch This - Hammertime(?), in madame tussauds, waar ze je in het enge gedeelte niet on purpose aan mogen raken.

Jazeker verfijnde smaak...

Goed, dan nu weer naar de orde van de dag. Wat hebben we vandaag gedaan. Toen we wakker werden regende het dus wij gewapend met parapluutjes en poncho's naar buiten. Uiteindelijk bleek het was overdreven, want de rest van de dag hebben we die dingen niet gebruikt en hadden we een zonnebril nodig (die ik dus ook niet bij me had). De route was; bloomingdale's, MoMa, madame tussauds. Bloomingdale's is een enorm duur warenhuis. Het was echt geweldig. Bij de ingang stond ook een meneer met speciale bloomingdale tasjes voor de natte paraplu's. Oooo how I wished that my umbrella was wet. Maar helaas.

Nou hadden we tien procent korting met ons visitors pasje, maar dat schoot niet echt veel op. 168 dollar voor een portemonnee blijft veel. Daar hebben we dus vooral rondgekeken, maar niks gekocht. Wel kreeg ik nog light blue op mijn arm gespoten (ja mijn arm, niet pols of niets niet, gewoon mijn arm) dus rook ik naar Anne. Un bietje. En ook nog tot de conclusie gekomen dat ik enorme voeten heb, want echt geen een schoen paste.

Toen dus door naar Modern Museum of Art. We waren daar al eerder geweest, maar toen we vandaag aankwamen stond er een extreem lange rij. Gelukkig konden wij met onze New York Passen zo langs die hele lange rij naar binnen lopen. Gnagna. Binnen zijn we naar de photography (met een vrouwelijke fotografes-voorstelling) en painting afdeling (met o.a. les desmoiselles d'avignon, mondriaan, Klimmt, de readymade van Duchamp en kadinsky) geweest, maar kwamen per ongelijk ook nog langs een zaal waar door zeven verschillende stemmen uit witte schermboxen de dagen van de week werden opgenoemd. Fascinerend.

We begonnen trouwens in het restaurant. Wat een semi-chique bedoeling was. Met veel te veel personeel. Maar ze hadden wel keurig netjes onze salade in tweeën gedeeld, en hij was nog lekker ook.

Naar madame tussauds gaan ging niet helemaal vlekkeloos. Snel voordat we naar binnen gingen haalden we nog een cupcake (pour moi) sandwich (ma en pa) en een M&M Bar (Tanneke) en toen gingen we weer langs de rij (een stuk minder lang dan de vorige) ons kaartje ophalen. Het bleek dat we alsnog in de rij moesten staan voor de lift. Helaas. Toen kon het grote foto's maken beginnen. Ik zal ze nog wel een keer allemaal laten zien, maar die met Madonna is het leukst. En het enge gedeeltje was ook wel lachen, want voor ons waren twee (ik denk engelse) jongens en eentje liet zijn zonnebril vallen toen hij schrok en toen was hij hem kwijt. Haha. Misschien gilden wij te hard en durfde hij daarom wel niet te stoppen om te zoeken. Dat kan ook.

Na madame tussauds waren we allemaal extreem voetendood dus hebben we een mooi tafeltje uitgezocht in Bryant park en zijn we daar even lekker gaan zitten. Pap en ik wilden nog heel graag naar Harlem dus bedachten we dat we daar wel zouden kunnen eten. Weer met de metro, nu uptown. We kwamen uit bij het riverside park, maar daar waren eigenlijk geen restaurantjes. Toen zijn we richting Amsterdam Avenue gaan lopen omdat ik in ons geweldige boekje had gezien dat daar in ieder geval één restaurant zit. Maar daar zijn we uiteindelijk niet heen gegaan. Nee, wij gingen naar Amsterdam natuurlijk! Daar nog heerlijk gegeten.

Stiekem hadden we toen nog niks van Harlem gezien, alleen nog maar Columbia University. Dus zijn we nog een heel stuk verder gaan lopen. En zijn we echt meer Harlem ingegaan. Dat was wel echt leuk. Heel veel kraampjes met geurtjes en winkels met pruiken nagelstudio's en soul food. Papa en mama wilden nog heel graag nog Apollo's Theater, dus zijn we daar pas weer op de metro gestapt en weer terug gegaan naar het hotel. Bij ons in de buurt nog gezocht naar postzegels (gelukt) en wijn (niet gelukt) en nu zit ik weer op ons kamertje. MOrgen is alweer de laatste dag in NEw York en we zagen net onweersflitsen dus misschien koelt het wel goed af voor morgen zodat we dan flink kunnen shoppen. We shall see...



  • 23 Juli 2010 - 11:22

    Anne:

    oeh eerste reactie, exciting!! ik moet wel toegeven dat ik me ZEER gevleid voel dat ik in je story voorkom!! I really do
    en ik moet toegeven dat ik aan Kunst Algemeen moest denken toen je over kadinsky en mondriaan vertelde...
    en ik ben gister ook naar Amsterdam geweest, met Svea in het vondelpark gelegen. Toevallig!! (ik weet dat jij er de 19e was en ik de 22e maar dat maakt niet uit!)

  • 23 Juli 2010 - 12:51

    Manja Anne Coppens:

    Haa 2e reactie.
    Goede muziek uitgekozen, San-hon ;) Ik ebn toevallig niet naar amsterdam geweest. Is het daar ook vernederlandst? Lees: klompen, kaas ed?

    Dikke kus op je toeristentoet. X

  • 24 Juli 2010 - 00:56

    Sanne :

    Nee, absoluut neit vernederlandst. Ze hadden op het menu staan: amsterdam fish and chips. Jazeker.Het meest kenmerkende gerecht voor de UK vinden ze daar amsterdam waardig. Maar ik denk dat het vooral amsterdam heette omdat het aan de amsterdam avenue lag.
    En ik weet het anne. Ik zag die schilderijen al in het foldertje en BAM. Kunst Algemeen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Jaaa! Het is weer tijd voor een nieuw avontuur. Lucky bastards die nog steeds zijn geabonneerd op deze waarbenjij.nu kunnen weer lekker meelezen wat ik deze keer in India en Nepal ga beleven. Ik ga in ieder geval met twee vriendinnetjes die sommigen van jullie waarschijnlijk al zijn tegengekomen bij de verhaaltjes uit Indonesie want daar zijn Sas en ik deze twee tegengekomen! Ik heb het natuurlijk over Sieske en Tessie! Bijna twee maanden gaan we naar India en Nepal en we hebben er heel veel zin in. Het holi feestje dat we al hebben bezocht was in ieder geval al een groot succes dus daar in India zal het ook wel goed komen! ------------------------------------------------------- Aangezien ik eigenlijk pas in de USA die-hard ben begonnen met deze blog bijhouden hebben jullie heel wat jaartjes gemist. Ik weet dat toen ik 0 jaar was ik met mijn ouders naar Frankrijk ben geweest, natuurlijk geen herinnering meer daaraan, maar ik ben er geweest! Later zijn we nooit meer in de zomervakantie naar Frankrijk gegaan. Mijn ouders hebben er nog al een hekel aan dat land, of beter, niet aan het land maar aan de mensen die er wonen. Blijkbaar zijn we in dat jaar erna naar Engeland geweest, maar aangezien ik die hele vakantie in de buggy heb gezeten, weet ik daar ook niks meer van. Latere jaren zijn we vaak naar Italie en Spanje geweest. Maar we hebben ook een rondje rond de oostzee gemaakt, zijn naar Kroatië gereden, met het vliegtuig naar onder andere Sint Petersburg en Boedapest en ben ik zelf, toen ik daar oud genoeg voor was, naar London, Spanje en Italie geweest. Deze blog dateert uit de tijd toen we een geweldige roadtrip-achtige vakantie in Amerika gingen maken met Tanja en mijn ouders en ook ben ik zes maanden naar Australie, Nieuw-Zeeland en Indonesie geweest samen met Sas! (zie sanensas.waarbenjij.nu)

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 20624

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 25 Januari 2015

Buenos Aires

29 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

India en Nepal

12 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

The land of "Yes we can!"

21 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Spanje

01 Juni 2009 - 01 Juni 2009

Pinkpop

Landen bezocht: