run run for tuktuk-man - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Sanne - WaarBenJij.nu run run for tuktuk-man - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Sanne - WaarBenJij.nu

run run for tuktuk-man

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Juli 2013 | India, Jaisalmer

Lieve allemaal,
Vanaf het dakterras in het hete hete India een korte update over hoe het ons tot nu toe is vergaan. India is het plan voor deze hele lange vakantie. Geen planning maar er is zoveel te zien! Op zaterdagochtend vlogen we naar Helsinki. vijf uur overstap dus alle tijd om nog even de stad in te gaan! Wat wisten we over Finland: dennebomen en meren... nu is Helsinki dus een stad, weinig sparrenbossen en meren. Maar wel ineens de zee. Vandaar ook alle meeuwen... alexander de tweede was ook aanwezig, net als chinezen met ipads en tessies theorie is ook onderuit gehaald. Finnair is niet met twee nn-en gespeld omdat fin air zou lijken op het einde-air (een wat ongelukkige keuze voor een vlietuigmaatschappij) maar omdat alles met dubbel nn is.
Bij de vlucht naar delhi had ik het enorme geluk bij de noodexit te zitten, extra veel beenruimte!! Heerlijke vlucht dus voor mij. Tes en sies zaten totaal ergens anders maar ook zij zijn levend het vliegtuig uit gekomen. Wel enorm hyper door het slaapgebrek.
S ochtends 6 uur delhi airport, wij vreesden het ergste qua mannen die ons mee wilden sleuren hun taxi in, maar Tes had een geweldige hostel pickup geregeld! Dus heel relaxt konden wij naar ons naambordje lopen en zo de witte taxi van onze chauffeur in. De eerste indrukken vielen mij alles mee. Iedereen had ons op het aller ergste voorbereid dus kon het ook niet anders dan meevallen.
Eenmaal in het hostel bleken we toch enorm veel last te hebben van een jetlag dus hebben we de halve dag geslapen. S avonds delhi in. Wattig liepen we rond, samosas eten en ook mais met zout en limoen. Overeen markt gelopen en gekeken waar we nu eigenlijk in godsnaam terecht waren gekomen. We besloten toch maar iedereens advies op te volgen en zo snel mogelijk uit delhi weg te vluchten. Ticket om met de trein naar jaisalmar te gaan! Was maar 17, 5 uur met de trein. Maandag overdag nog met de riksja (of tuktuk zoals wij hem herkennen uit de rest van Azië) door Delhi touren langs de mooie gebouwen in Delhi. Onze tuktukman had er niet zoveel zin in, maar nadat we twee winkels voor hem hadden bezocht (daar krijgen ze commissie voor) zijn we nog langs parliaments building geweest, en een arch, en een moderne tempel. We komen nog wel terug voor de toeristische dingen in old delhi...
S middags stonden we op het station. Bloed bloed heet en over over vol. Iedereen had ons gewaarschuwd op tijd te gaan zodat we onze trein niet Ouden missen, had natuurlijk de trein vertraging! En het was zo heeheet. Eindelijk na vele zweetdruppels was daar dan de trein. Met airco! Gezellig met drie anderen in een coupe maar toen het donker werd om 8 uur werden de bedjes opgemaakt en waa iedereen klaar om te slapen. Alleen jammer dat een jetlag ook andersom kan werken waardoor je ineens tot 2 uur naar buiten probeert te staren. Helaas was er niet zoveel te zien. De trein had dua al vertraging, uiteindelijk kwamen we om half 2 aan. Bijna 20 uur in de trein. Het was eigenlijk nog best te doen!
Jaisalmer ligt in de woestijn en daar is het heet. Nog heter dan delhi. Op het station deze keer wel aangevallen door mannen die ons hun jeep/riksja/taxi in wilden sleuren. Uiteindelijk gewoon maar in een jeep gesprongen die ons in ieder geval de goede richting op bracht. Mr chandra bleek ook een fijn hostel te hebben, met goedkope maar nette bedjes en een fijn uitzicht op het pprachtige fort van Jaisalmer. Sieske mocht al een koe mee naar hhuis nemen, die hebben ze toch zat! Hij is alleen wel een beetje schurftig en we weten niet hoe we hem mee moeten nemen want we gaan op woestijn safari! Dus daar de volgende keer meer over! Misschien hebben we dan wel onze droomkameel gevonden

  • 03 Juli 2013 - 07:42

    Mieke:

    Nu ben ik benieuwd wat er allemaal nog volgt. Dikke kusXXXXX

  • 03 Juli 2013 - 10:26

    Anne:

    Blij dat jullie nog veilig zijn en leven enzo!! En die treinreis klinkt echt verschrikkelijk!!! Maar jullie zijn gelukkig meer ervaren.. ;) zeg maar tegen sies dat ik al mijn ervaringen in haar chocoladereep boekje opschrijf (dat opschrijven weer gelwerd van jou en tes en sas!) dag lieverds have.fun en hou het hoofd koel xxx


  • 03 Juli 2013 - 13:16

    Saskia:

    Klinkt super, die foto die je stuurde was jaloersmakend. Haha Anne, treinreizen zijn inderdaad niet echt iets voor jou, daar zijn we inmiddels achter. ;) Gelukkig houdt Tessie wel heel erg van treinreizen met kippen om zich heen whaha. Nou liefjes, goede reis nog! xxx

  • 03 Juli 2013 - 16:55

    Wilma Den Bieman:

    Sanne.
    leuk dat ik je verslagen weer mag lezen. laat je niet gek maken, geniet ervan
    liefs Wim en Wilma

  • 03 Juli 2013 - 18:22

    Manja:

    Aaaaah lieve sennie! Wat schrijf je toch leuk! WE WANT MORE

    dikke pakkerd

  • 04 Juli 2013 - 23:11

    Coby:

    Hey Sanne, wat fijn dat je ons op de hoogte houdt van jullie avonturen! Ik ben heel benieuwd naar de kamelenreis. Pas op voor de prins op de witte kameel!

  • 05 Juli 2013 - 15:44

    Pauline:

    Ha Sanne, leuk om je reisverslagen weer te lezen! Heel veel plezier en je mag alleen smelten van je droomkameel, niet van de hitte ;)

    xx

  • 07 Juli 2013 - 13:32

    Tanja:

    Gelukkig weer een blog, ik hou ervan! Ben heel benieuwd naar jullie reis dus ga het zeker bij houden. Veeeel plezier! xxx

  • 15 Juli 2013 - 11:34

    Nicolette:

    heerlijk zo'n verslag, vaak doen!!!!! dikke knuffel voor Sieske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Jaaa! Het is weer tijd voor een nieuw avontuur. Lucky bastards die nog steeds zijn geabonneerd op deze waarbenjij.nu kunnen weer lekker meelezen wat ik deze keer in India en Nepal ga beleven. Ik ga in ieder geval met twee vriendinnetjes die sommigen van jullie waarschijnlijk al zijn tegengekomen bij de verhaaltjes uit Indonesie want daar zijn Sas en ik deze twee tegengekomen! Ik heb het natuurlijk over Sieske en Tessie! Bijna twee maanden gaan we naar India en Nepal en we hebben er heel veel zin in. Het holi feestje dat we al hebben bezocht was in ieder geval al een groot succes dus daar in India zal het ook wel goed komen! ------------------------------------------------------- Aangezien ik eigenlijk pas in de USA die-hard ben begonnen met deze blog bijhouden hebben jullie heel wat jaartjes gemist. Ik weet dat toen ik 0 jaar was ik met mijn ouders naar Frankrijk ben geweest, natuurlijk geen herinnering meer daaraan, maar ik ben er geweest! Later zijn we nooit meer in de zomervakantie naar Frankrijk gegaan. Mijn ouders hebben er nog al een hekel aan dat land, of beter, niet aan het land maar aan de mensen die er wonen. Blijkbaar zijn we in dat jaar erna naar Engeland geweest, maar aangezien ik die hele vakantie in de buggy heb gezeten, weet ik daar ook niks meer van. Latere jaren zijn we vaak naar Italie en Spanje geweest. Maar we hebben ook een rondje rond de oostzee gemaakt, zijn naar Kroatië gereden, met het vliegtuig naar onder andere Sint Petersburg en Boedapest en ben ik zelf, toen ik daar oud genoeg voor was, naar London, Spanje en Italie geweest. Deze blog dateert uit de tijd toen we een geweldige roadtrip-achtige vakantie in Amerika gingen maken met Tanja en mijn ouders en ook ben ik zes maanden naar Australie, Nieuw-Zeeland en Indonesie geweest samen met Sas! (zie sanensas.waarbenjij.nu)

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 20591

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 25 Januari 2015

Buenos Aires

29 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

India en Nepal

12 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

The land of "Yes we can!"

21 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Spanje

01 Juni 2009 - 01 Juni 2009

Pinkpop

Landen bezocht: