Palmboompjes in alle soorten en maten - Reisverslag uit West Palm Beach, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Palmboompjes in alle soorten en maten - Reisverslag uit West Palm Beach, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Palmboompjes in alle soorten en maten

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Augustus 2010 | Verenigde Staten, West Palm Beach

Morgen alweer het allerlaatste hotel, maar eerst hadden we nog vandaag. We gingen helemaal vanaf West Palm Beach naar Palm Beach. Het plan was eerst de dure winkelstraat af en dan naar het strand. Helaas waren we zonder ons Susan natuurlijk lichtelijk verdwaald. We zijn gaan lopen langs enorme heggen en huizen, waarbij je het idee hebt dat achter elke heg en in elk enorm huis een beroemdheid of een heel rijk persoon woont -wat eigenlijk ook zo is- naar het allergrootste huis van allemaal; een verblijf van Flagler Mansion met zo'n twintig slaapvertrekken inclusief badkamers en kleine inloopkast. En dan ook nog gewoon een eetzaal, ontbijtzaal, ochtendzaal, balzaal, serreachtige-zaal, bibliotheek en biljartzaal. En dat is nog niet eens echt alles. Het was enorm met schilderijen op het plafond en een heleboel tierelantijnerige meubelstukken.

Alles is in Palm Beach net wat gelikter en chiquer dan daarbuiten. Het gras is gemaaid, geen dor blaadje te bekennen en zelfs de starbucks heeft een luxe fontein-scherm voor een beetje privacy. Daar gingen we heen na het mansion. De winkelstraat. We zijn er ook achter wat dus valet parking is. Dan zet de hulp de auto voor je weg. Hoe chique. Wel in de brandende zon. Dat is dan weer jammer.

Terug naar de straat. Die lag dus open en bijna de enige mensen die er waren, waren dus ook de straatwerkers en de postbode. Maar dat was heel handig omdat die laatste ons de weg kon wijzen naar de starbucks. Want die zat verstopt in een van de zijpleintjes aan de worth avenue. Naast Saks Fifth Avenue. In de straat waren verder ook een heleboel dure en verlaten winkels, sommigen gingen ook pas weer open in de fall. Daar hebben we dus niks gekocht en we zijn onze auto weer op aan halen om naar het strand te rijden waar we gister ook al waren geweest.

Teken dat het echt echt echt heel warm is: als je water van 31 graden celsius ietwat koud vindt.

We hebben echt de hele dag op het strand gelegen. Het water was toch nog een afkoeling en de golven very entertaining. Even nog hard werken toen de zee net iets te dicht bij kwamen en we het dus hogerop moesten gaan zoeken, maar voor de rest erg relaxed. Het was wel heel erg jammer dat we, toen we van het strand afgingen, er achter kwamen dat iedereen ONTZETTEND (voel je hem al aankomen?) verbrand was. Bij mij mijn hoofd vooral. Heel leuk. Het is in ieder geval niet alleen mijn neus.

Weer terug bij het hotel zijn we ons nog gaan afspoelen in het zwembad, maar zijn we dus wel lekker uit de zon gebleven. Tan en ik hebben ook nog de onderwatercamera uitgeprobeerd en hem met hand en tand verdedigd toen een vier-jarige hem af wilde pakken. Verwende snotaap. We hebben haar op foto! Laten we hopen dat de rest ook een beetje is gelukt, het is nog best moeilijk om onder water iets door zo'n gaatje te zien. Bij het zwembad zat ook nog een man met een blauwe papegaai als huisdier. Zo'n enorme ara die je in de dierentuin ziet. Waarom ook niet hè?

Gister hadden we gezegd dat we vandaag friet zouden gaan eten, dus zijn we naar de dichtstbijzijnde fastfoodketen gegaan. De hooters. En ja, dat is dus precies wat de naam al zegt. Hoochie! Er zat er ook één tegenover ons hotel in Orlando, maar toen zeiden we nog van; 'neuh daar hoeven we niet heen'. Hier zit niet echt iets anders dicht in de buurt, dus gingen we er maar wel heen. Het was ergens ook wel grappig om het te zien. De slogan van de keten is : delightfully tacky yet unrefined. En tacky it is: http://thehootersgirl.blogspot.com/2008/12/hooters-girl-how-to-what-size-shorts.html
Ach, de ceasar salade was best lekker. De koffie hebben we daar maar overgeslagen en we zijn naar Palm coffee and cafe gegaan aan de overkant. Daar hadden ze ook jenga (drie keer achter elkaar gewonnen. yeah). Gezellig een spelletje 's avonds. Morgen dus naar Miami (ik zag vandaag al het t-shirt: I'M IN MIAMI BITCH!). Dat is slechts een uur rijden en we kunnen pas om vier uur inchecken. Maar nog genoeg te doen dus het komt allemaal wel goed.

  • 08 Augustus 2010 - 21:27

    Anne:

    Sannee jij stinkbear je gaat gewoon vetveel bruiner worden dan iedereen hier op een hoopje!!
    - ben benieuwd naar de foto van snotaap
    - en je bent inderdaad een aansteller, met je 31 graden celcius!!

    het is echt leuk om je verhaaltjes te lezen en alles komt bijna bekend voor omdat het ook zo typisch amerikaans is zoals valet parking en die hooters!!

  • 09 Augustus 2010 - 02:23

    Sanne :

    Bruin valt mee heur. Vooral omdat ik dus denk ik in Nederland alleen maar mijn warmste wintertruien zal gaan dragen:(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Jaaa! Het is weer tijd voor een nieuw avontuur. Lucky bastards die nog steeds zijn geabonneerd op deze waarbenjij.nu kunnen weer lekker meelezen wat ik deze keer in India en Nepal ga beleven. Ik ga in ieder geval met twee vriendinnetjes die sommigen van jullie waarschijnlijk al zijn tegengekomen bij de verhaaltjes uit Indonesie want daar zijn Sas en ik deze twee tegengekomen! Ik heb het natuurlijk over Sieske en Tessie! Bijna twee maanden gaan we naar India en Nepal en we hebben er heel veel zin in. Het holi feestje dat we al hebben bezocht was in ieder geval al een groot succes dus daar in India zal het ook wel goed komen! ------------------------------------------------------- Aangezien ik eigenlijk pas in de USA die-hard ben begonnen met deze blog bijhouden hebben jullie heel wat jaartjes gemist. Ik weet dat toen ik 0 jaar was ik met mijn ouders naar Frankrijk ben geweest, natuurlijk geen herinnering meer daaraan, maar ik ben er geweest! Later zijn we nooit meer in de zomervakantie naar Frankrijk gegaan. Mijn ouders hebben er nog al een hekel aan dat land, of beter, niet aan het land maar aan de mensen die er wonen. Blijkbaar zijn we in dat jaar erna naar Engeland geweest, maar aangezien ik die hele vakantie in de buggy heb gezeten, weet ik daar ook niks meer van. Latere jaren zijn we vaak naar Italie en Spanje geweest. Maar we hebben ook een rondje rond de oostzee gemaakt, zijn naar Kroatië gereden, met het vliegtuig naar onder andere Sint Petersburg en Boedapest en ben ik zelf, toen ik daar oud genoeg voor was, naar London, Spanje en Italie geweest. Deze blog dateert uit de tijd toen we een geweldige roadtrip-achtige vakantie in Amerika gingen maken met Tanja en mijn ouders en ook ben ik zes maanden naar Australie, Nieuw-Zeeland en Indonesie geweest samen met Sas! (zie sanensas.waarbenjij.nu)

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 20580

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 25 Januari 2015

Buenos Aires

29 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

India en Nepal

12 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

The land of "Yes we can!"

21 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Spanje

01 Juni 2009 - 01 Juni 2009

Pinkpop

Landen bezocht: