Pas op, overstekend wild: part 2 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Pas op, overstekend wild: part 2 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Pas op, overstekend wild: part 2

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Orlando

In Nederland ben ik al jarig, maar hier nog niet, dus ga ik gewoon lekker vertellen hoe vandaag de dag was. Het is hier, net als in Savannah, warm maar toch een stuk minder warm. En het ontbijt is later. Daarom vertrokken we vandaag ook later en waren we pas om twaalf uur waar we wilden zijn. In St. Agustine. De oudste koloniale plaats in Florida. ze hebben er dan ook nog een Spaanse wijk en die gingen wij bekijken. Het is natuurlijk allemaal best toeristisch en erg opgeknapt maar het zag er toch leuk uit. Leuke kleurtjes en live muziek , toch stiekem wel erg warm en de zee ernaast wat zorgt voor een fijn briesje, het had wel wat. Er hing gewoon een leuke sfeer. We kregen zelfs nog een show-off show van een aantal kerels op een boot.

Na even in Saint Agustine te hebben rondgelopen, reden we verder naar marineland. Daar hebben ze dolfijnen. Marineland ligt op Anastacia Island en als je dan naar buiten kijkt, lijkt het net alsof je op een willekeurig wit strand/palmbomen eiland bent. Geweldig. Onderweg moesten we zelfs uitwijken voor een schildpad op de weg. Serieus. Toen wij hem bijna aanreden trok hij snel zijn kop in.

Bij Marineland kon je dus met dolfijnen zwemmen. Maar dat hebben wij niet gedaan. Dat kostte net wat te veel. Wij hebben ze alleen de trucjes zien doen en verder hele diepzinnige gesprekken met de dolfijnen gevoerd ("Ja, kom maar dichter bij, heel goed. Hee hallo, kom je ook even kijken, gezellig is het bij ons he?" ) Daar hebben we ons weer een aantal uurtjes prima vermaakt, maar toen was het toch maar weer eens tijd om te gaan.

Eigelijk wilden we nog de nieuwe onderwatercamera uitproberen in het zwembad, maar iedereen had enorme honger, dus zijn we gaan eten bij de italian grill. Pizza en pasta, erg lekkere. En cappuccino. Zonder kaneel deze keer gelukkig. Want kaneel in de koffie is niet lekker. En toen maar weer terug naar het hotel. Maar dat was helemaal niet erg, want wij zitten dus heel dicht bij de parken. Daardoor hadden we net vanuit ons heel erg smerige raam een prachtige vuurwerk-show van het type kort maar krachtig. Very pretty. En nu gaan we snel slapen, want dan ben ik extra snel echt jarig. Haha.

P.S. Wat ik me eigenlijk ook nog afvroeg, is of iemand het nog leest? Ja, dat zou ik wel eens willen weten!

  • 03 Augustus 2010 - 09:00

    Wilma Van Der Aalst:

    Hiep Hiep Hoera!
    en ja hoor, natuurlijk lezen we (of ik in elk geval) het nog. Sterker nog, ik maak me al zorgen als je een dagje overslaat!
    For the record: het is hier slechts 21 graden met af en toe een (flinke) bui!

    geniet, plezier en tot volgende week.

  • 03 Augustus 2010 - 11:06

    Anne:

    JA IK LEES HET! zoals ik al zei liep ik achter door verscheidene oorzaken (wurk wurk wurk van 7 tot 4 respect voor me please) en manja en ik zijn wezen stappen in eindhoven. was wel lachu en daarna die-hard naar een overdonderend hip festival in Amsterdam geweest> appelsap. sowieso jij gaat mee volgend jaar. oh en gister moest ik ooook weer werken dus vandaar dat ik NU pas kan antwoorden. maare sanne je moet wel uitgebreidenere verhaaltjes typen hoor. bijvoorbeeld waarover je het nog meer met die dolfijnen hebt gehad. zou ik persoonlijk graag willen weten. kan ik weer lachen.
    ik heb trouwens net gekeken op mijn telefoon en het is nu 06:00 bij jullie. hoe laat zouden jullie opstaan? over 3 uurtjes? beter probeer ik dan die 'bel sanne want ze is jarig' button..

  • 03 Augustus 2010 - 13:15

    Manon:

    Sannneeee,

    GEFELICITEEERD!! :D

  • 03 Augustus 2010 - 17:52

    Wilma:

    Sanne van harte gefeliciteerd.
    Ook van Opa en Oma die hebben mij gevraagd of ik je via deze mogelijkheid wilden felicteren.
    Ik lees je verslagen wel probeer dit ook over te brengen.
    Groeten en tot zo.

  • 03 Augustus 2010 - 19:42

    Tessie:

    Ja ik lees ook nog trouw!!
    HAPPY B-DAY!!! Geef Harry een kus van me en heel veel plezier vandaag/morgen (I'm confused)... Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Jaaa! Het is weer tijd voor een nieuw avontuur. Lucky bastards die nog steeds zijn geabonneerd op deze waarbenjij.nu kunnen weer lekker meelezen wat ik deze keer in India en Nepal ga beleven. Ik ga in ieder geval met twee vriendinnetjes die sommigen van jullie waarschijnlijk al zijn tegengekomen bij de verhaaltjes uit Indonesie want daar zijn Sas en ik deze twee tegengekomen! Ik heb het natuurlijk over Sieske en Tessie! Bijna twee maanden gaan we naar India en Nepal en we hebben er heel veel zin in. Het holi feestje dat we al hebben bezocht was in ieder geval al een groot succes dus daar in India zal het ook wel goed komen! ------------------------------------------------------- Aangezien ik eigenlijk pas in de USA die-hard ben begonnen met deze blog bijhouden hebben jullie heel wat jaartjes gemist. Ik weet dat toen ik 0 jaar was ik met mijn ouders naar Frankrijk ben geweest, natuurlijk geen herinnering meer daaraan, maar ik ben er geweest! Later zijn we nooit meer in de zomervakantie naar Frankrijk gegaan. Mijn ouders hebben er nog al een hekel aan dat land, of beter, niet aan het land maar aan de mensen die er wonen. Blijkbaar zijn we in dat jaar erna naar Engeland geweest, maar aangezien ik die hele vakantie in de buggy heb gezeten, weet ik daar ook niks meer van. Latere jaren zijn we vaak naar Italie en Spanje geweest. Maar we hebben ook een rondje rond de oostzee gemaakt, zijn naar Kroatië gereden, met het vliegtuig naar onder andere Sint Petersburg en Boedapest en ben ik zelf, toen ik daar oud genoeg voor was, naar London, Spanje en Italie geweest. Deze blog dateert uit de tijd toen we een geweldige roadtrip-achtige vakantie in Amerika gingen maken met Tanja en mijn ouders en ook ben ik zes maanden naar Australie, Nieuw-Zeeland en Indonesie geweest samen met Sas! (zie sanensas.waarbenjij.nu)

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 20584

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 25 Januari 2015

Buenos Aires

29 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

India en Nepal

12 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

The land of "Yes we can!"

21 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Spanje

01 Juni 2009 - 01 Juni 2009

Pinkpop

Landen bezocht: