Hillbillies - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Hillbillies - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Hillbillies

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Juli 2010 | Verenigde Staten, Gatlinburg

BOONJOOOUURRR!!
Vandaag zijn we verhuisd naar hillbillyland. Van the blue mountains naar shaconage; land of blue smoke, namelijk Gatlinburg, Tennessee in de smokey mountains. We zijn over de blue ridge parkway gekomen en voordat we weer terug op de highway gingen, hebben we een bezoekje gebracht aan of de molen van Samuel en Elizibeth Matthews óf van Lizzie en Ed Mabry. Waarschijnlijk de laatsten omdat het Mabry Mill heet. Er zouden mensen in historische kleding zitten (ookwel hysterische kleding, goede grap van pap). Er zaten wel mensen, maar ze hadden -helaas helaas- geen hysterische kleding aan.
We hebben daar ook nog wat gedronken en ik weet zeker dat de vrouw die daar werkte en zo krom liep als quasimodo, Lizzi Mabry was die dus 110 jaar oud is ofzo. Serieus. Zo zag ze er wel uit.

Ik dacht, Gatlinburg is een leuk klein dorpje in de bergen, misschien nog wel rustiger dan Roanoke. Maar in de buurt van waar wij nu zitten, zit ook Dollywood. Dat is een pretpark van/door/over Dolly Parton. En dat heeft de hele omgeving aangetast. Pigeon Forge waar we doorheen kwamen is net een mini vegas. Langs de weg zitten onder andere; vele arcades, gift shops, diners, 'go karts in town', 'lost treasure golf', 'China 1', 'country candy kitchen' en Duff's Smorgasbord (geeeen idee), een 'BOOTS buy 1 pair get 2 pair free', en elk hotel/motel/inn heeft wifi en een pool en dat willen ze aan iedereen laten weten. En dat met heel veel lichtjes en neon en billbords en knipperdingetjes. Het is fascinerend. Gatlinburg lijkt erop, maar is net wat kleiner. Het ligt ook wat meer in de smokey mountains. Wat als gevolg heeft dat op iedere straathoek een beer staat.

Toen we aankwamen en net onze koffers binnen hadden begon het extreem hard te onweren. En te regenen. Het lijkt ons te achtervolgen. (zie begin Roanoke) Daardoor koelde het wel heel lekker af (van 39 graden naar ongeveer gevoelstemperatuur 25 graden) en konden wij in een frisse lucht op zoek gaan naar een restaurant. Bij de mexicaan om de hoek dus. Waar we niet buiten mochten zitten, omdat je daar 21 voor moest zijn want dat was de margarita kant. Het was wel echt heel lekker eten, dat scheelt dan weer.

Na het eten zijn we nog even in Gatlinburg rond gaan lopen. Wat je daar zoal kunt doen: safari minigolf, een earthquake beleven, t-shirts airbrushen, op schommelstoelen zitten, naar de candy factory of andere snoepwinkels of fudgeriën en een heleboel musea-achtige activiteiten. Wax museum, haunted houses en een musea vol met auto's uit films. Wat ik ook MOET vertellen is dat ik Candy Mountain heb gevonden! Het staat op foto for all you non believers (Shooonnne the non-believerrr!). Verder hebben ze hier paspoppen die een boobjob hebben gehad, kun je hier trouwen en hebben ze een winkel voor 18+ (the kat's meow). Het is eigenlijk een grote kermis. Om dan toch nog een beetje authentiek Tennessee te laten zien, staan 's avonds op elke straathoek een paar hillbillies liedjes te spelen. Dat is wel grappig. Bij ons hotel stonden vier meisjes te tapdancen op van die hillbilly-muziek. En je kunt foto's laten maken, die lijken alsof ze uit de old days komen, inlc wanted sign.

Het is dus één groot toeristisch paradijs hier. Geen idee of we nog toekomen aan een wandeling in the smokeys (we hebben nu ook gezien dat ze die naam waardig zijn, toen de wolken zo laag hingen dat er inderdaad door de mist geen berg meer te zien was) maar we hebben er sowieso profijt van dat we hier zitten als we langs gaan bij smokies discount tabacco... (flauw ik weet het)

  • 27 Juli 2010 - 02:15

    Sanne :

    Speciaal voor Anne, omdat ik denk dat je het niet had gezien dat ik had gereageerd (jaa, dat doe ik soms!):
    "bedankt van mama. Stiekem is het helemaal geen hemdje maar een jurk-tuniek-dingetje...
    Annnn, ging jij eigenlijk nog op vakantie? En hoe is het in Nederland?"

  • 27 Juli 2010 - 10:12

    Tessie:

    OMG....Charlie, we're going to candymountain!!

  • 28 Juli 2010 - 02:55

    Sanne :

    TESSIIEEE!!
    Indeed. Hoe is het avec tu?

  • 28 Juli 2010 - 08:21

    Sanne:

    Hallo daar, jij kermis bezoeker. Ik had je berichtje inderdaad nog niet gelezen. Dit kan ook komen omdat ik uberhaupt sinds ik dat laatste berichtje achter had gelaten niet meer op de pc ben geweest..
    Mama enco. zijn gister aangekomen in Kroatie, wat betekent dat ik 2 weken alleen thuis ben!! Maar het is stom weer, hoewel ik nu uit het raam kijk en de lucht warempel blauw lijkt. Oh en Manja en ik zaten gister in de V&D(met van die kortingsbonnen, JeWeetZellef) en toen hebben we naar een uberknappe kerel gezwaaid waarna we allbei nog 5 minuten een rood hoofd hebben gehad. Jep, dat was denk ik wel het spannendste van gister.
    Ik ga nu jouw verhaal van gister lezen.
    Maar EERST wil ik dat je hartelijk lacht om mijn Goeie Grap > Sanne.

  • 28 Juli 2010 - 23:06

    Sanne De Enige Ekte:

    Hahahahaha.

    Zo. En dan nu de rest:
    ALLEEN THUIS (RONDREN-POPPETJE)!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Jaaa! Het is weer tijd voor een nieuw avontuur. Lucky bastards die nog steeds zijn geabonneerd op deze waarbenjij.nu kunnen weer lekker meelezen wat ik deze keer in India en Nepal ga beleven. Ik ga in ieder geval met twee vriendinnetjes die sommigen van jullie waarschijnlijk al zijn tegengekomen bij de verhaaltjes uit Indonesie want daar zijn Sas en ik deze twee tegengekomen! Ik heb het natuurlijk over Sieske en Tessie! Bijna twee maanden gaan we naar India en Nepal en we hebben er heel veel zin in. Het holi feestje dat we al hebben bezocht was in ieder geval al een groot succes dus daar in India zal het ook wel goed komen! ------------------------------------------------------- Aangezien ik eigenlijk pas in de USA die-hard ben begonnen met deze blog bijhouden hebben jullie heel wat jaartjes gemist. Ik weet dat toen ik 0 jaar was ik met mijn ouders naar Frankrijk ben geweest, natuurlijk geen herinnering meer daaraan, maar ik ben er geweest! Later zijn we nooit meer in de zomervakantie naar Frankrijk gegaan. Mijn ouders hebben er nog al een hekel aan dat land, of beter, niet aan het land maar aan de mensen die er wonen. Blijkbaar zijn we in dat jaar erna naar Engeland geweest, maar aangezien ik die hele vakantie in de buggy heb gezeten, weet ik daar ook niks meer van. Latere jaren zijn we vaak naar Italie en Spanje geweest. Maar we hebben ook een rondje rond de oostzee gemaakt, zijn naar Kroatië gereden, met het vliegtuig naar onder andere Sint Petersburg en Boedapest en ben ik zelf, toen ik daar oud genoeg voor was, naar London, Spanje en Italie geweest. Deze blog dateert uit de tijd toen we een geweldige roadtrip-achtige vakantie in Amerika gingen maken met Tanja en mijn ouders en ook ben ik zes maanden naar Australie, Nieuw-Zeeland en Indonesie geweest samen met Sas! (zie sanensas.waarbenjij.nu)

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 20578

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 25 Januari 2015

Buenos Aires

29 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

India en Nepal

12 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

The land of "Yes we can!"

21 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Spanje

01 Juni 2009 - 01 Juni 2009

Pinkpop

Landen bezocht: