"No tip no good" - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu "No tip no good" - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

"No tip no good"

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington

We zitten weer in een best western en dat betekent tergend langzaam internet. Maar we hebben de tijd. het is pas 5:22 in nederland!

Vandaag was dus reisdag. Afscheid nemen van New York en op naar Washinton DC. Het ging allemaal vrij voortvarend. Nadat we de auto ophadden gehaald bij parkeergarage ("no tip no good" moet je net mama hebben. Haha, die heeft dus geen cent teveel gezien), snel door de holland tunnel uit manhattan. Daarna over voornamelijk tolwegen richting the capital of the USA. We hebben er niet veel van meegekregen omdat we nog een film hebben gekeken. Leve mijn macje! Verder alleen een tussenstop bij de Cinnebon en burger king en pizza hut, waar mensen aan hele diners zaten. Om half 1 's ochtends.

We kwamen rond vier uur aan in Washington. Iedereen had honger dus daar gingen we eerst naar op zoek. We kwamen bij Potbelly en daar hebben ze heel lekker eten. Maar een broodje of soep om vijf uur is eigenlijk te laat hè. Dus toen hadden we nog even de tijd voor we echt gingen eten om rond te kijken. Eerst naar het witte huis, want dat zit heel dicht bij ons hotel in de buurt.

Wij hebben het vermoeden dat er vanavond een party bij de Obama's is. Veel catering, extra afzettingen en heel veel auto's. En de vlag hing uit, dus hij was thuis (of geldt dat alleen voor de koningin van Engeland?) We staan ook nog gezellig met Michelle en Barack op de foto. Ze hebben echt een enorme tuin (met moestuin) en squirrels in hun park. (SQUIRREL! Serieus, volgens mij is het echt een plaag. Het zijn net ratten)

Toen zijn we doorgelopen naar de Needle. En op dat veld daar omheen was het nationale honkbaldag want echt iedereen was aan het honk/slag/softballen. Wat nog al achterlijk was, aangezien echt echt heel heel heel heet is hier. En dan gaan sporten. Man man man. Nou, daar ook weer mooie foto's gemaakt (toch jammer dat ik die er dan weer niet op kan zetten) en het capitool gezien.

Ondertussen hadden moeder en vader wel zin in een biertje dus gingen we daar naar opzoek. Nog een hele opgave omdat het dus etenstijd was en je overal moest eten. Uiteindelijk kwamen we in het Hard Rock cafe terecht, wat dus zo hard niet rock is... Daar was het ook erg druk dus we gingen weer ergens anders heen om echt te eten. Maar eerst konden we niks vinden en vervolgens zat alles vol.

Uiteindelijk hebben we in het eerste ding dat we tegen kwamen en waar plek was een tafel veroverd. Het bleek een tapas restaurant te zijn en ook nog een erg lekker restaurant (en de gratuity zat al bij het totaal inbegrepen. Hoppa). Toen hebben we Tanja nog aangeleerd: "Hedde ge da gezeet gehad ja minde da werkelik woar hoe doede ge da, hoe doede ge da, hoe hedde ge da gedoan" en zijn we met de metro terug gekomen. Weer een heel andere metro dan in New York.

En nu zijn we dan weer terug in ons hotel. Het is duidelijk een ouder hotel dan elk ander hotel tot nu toe maar de kamer is wel lekker groot. Nu ga ik even kijken hoe ik die foto hierbij krijg. Wens me veel succes en weltrusten!

P.S. Liedje van de dag: I Took The Night

  • 23 Juli 2010 - 10:30

    Manon:

    OMIJNGOD ik wil jullie hebben <3

  • 23 Juli 2010 - 11:19

    Wilma.:

    Een foto om trots op te zijn.
    Voor Mieke nog van Harte Gefeliciteerd.
    We hebben alles onder controle.
    Groeten en geniet er nog van.

  • 23 Juli 2010 - 11:31

    Anne:

    Jeeej, foto!! good job
    I like het liedje van de dag!! (of nou ja ik heb hem nog niet gehoord, maar ik vind het een goede opzet) en ik zeg +1 dat Tanja de cursus Brabants heeft gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Jaaa! Het is weer tijd voor een nieuw avontuur. Lucky bastards die nog steeds zijn geabonneerd op deze waarbenjij.nu kunnen weer lekker meelezen wat ik deze keer in India en Nepal ga beleven. Ik ga in ieder geval met twee vriendinnetjes die sommigen van jullie waarschijnlijk al zijn tegengekomen bij de verhaaltjes uit Indonesie want daar zijn Sas en ik deze twee tegengekomen! Ik heb het natuurlijk over Sieske en Tessie! Bijna twee maanden gaan we naar India en Nepal en we hebben er heel veel zin in. Het holi feestje dat we al hebben bezocht was in ieder geval al een groot succes dus daar in India zal het ook wel goed komen! ------------------------------------------------------- Aangezien ik eigenlijk pas in de USA die-hard ben begonnen met deze blog bijhouden hebben jullie heel wat jaartjes gemist. Ik weet dat toen ik 0 jaar was ik met mijn ouders naar Frankrijk ben geweest, natuurlijk geen herinnering meer daaraan, maar ik ben er geweest! Later zijn we nooit meer in de zomervakantie naar Frankrijk gegaan. Mijn ouders hebben er nog al een hekel aan dat land, of beter, niet aan het land maar aan de mensen die er wonen. Blijkbaar zijn we in dat jaar erna naar Engeland geweest, maar aangezien ik die hele vakantie in de buggy heb gezeten, weet ik daar ook niks meer van. Latere jaren zijn we vaak naar Italie en Spanje geweest. Maar we hebben ook een rondje rond de oostzee gemaakt, zijn naar Kroatië gereden, met het vliegtuig naar onder andere Sint Petersburg en Boedapest en ben ik zelf, toen ik daar oud genoeg voor was, naar London, Spanje en Italie geweest. Deze blog dateert uit de tijd toen we een geweldige roadtrip-achtige vakantie in Amerika gingen maken met Tanja en mijn ouders en ook ben ik zes maanden naar Australie, Nieuw-Zeeland en Indonesie geweest samen met Sas! (zie sanensas.waarbenjij.nu)

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 20581

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 25 Januari 2015

Buenos Aires

29 Juni 2013 - 23 Augustus 2013

India en Nepal

12 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

The land of "Yes we can!"

21 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

Spanje

01 Juni 2009 - 01 Juni 2009

Pinkpop

Landen bezocht: